Dicht op de bal en blijven communiceren

Hoe de Eredivisionist door de coronacrisis vaart

Een jaar om niet snel te vergeten

Na 5 jaar Keuken Kampioen Divisie was iedereen binnen RKC er op gebrand om er een herinneringswaardig seizoen van te maken. Zo opvallend als afgelopen jaar had dan ook weer niet gehoeven. Commercieel manager Willem van der Linden over hoe hij – met een beetje hulp van Emma Solutions – zijn organisatie door de coronacrisis leidt.

“We staan midden in de maatschappij dus voelden de verantwoordelijkheid om direct het goede voorbeeld te tonen. Iedereen kon direct thuis aan de slag, dat hadden we met het team van Emma Solutions altijd al goed op orde.” Willem vervolgt: “Als topsportorganisatie zijn we gewend snel te schakelen en op deze manier konden we overal werken.”

Dicht op de bal spelen

“Contact is alles. Met collega’s, de selectie, maar ook zeker met fans en sponsors. Vanaf dag één in de coronacrisis hebben we besloten ‘dicht op de bal te spelen’. Hier hebben we dan ook direct een nieuw plan de campagne samengesteld.” De commercieel manager is sinds maart vorig jaar non- stop in contact. “En dat is dan ook écht contact. We bellen dagelijks met sponsors, praten bij met fans, informeren spelers en houden onze vrijwilligers op de hoogte. Echt een dagtaak, maar van levensbelang!”

Alternatieve evenementen

“We zijn als organisatie erop ingericht om elke twee weken te presteren. Zeker toen het perspectief wegbleef, zijn we zelf piekjes gaan creëren. Denk aan online netwerk-events voor de sponsors en virtuele borrels met fans. Daarnaast zijn we meer dan ooit content gaan maken via de social media kanalen van de club. Met de cloud oplossing was dit gemakkelijk af te stemmen, ook op afstand blijken we écht een team.”

2021 brengt momentum

Met 7 punten uit de eerste drie wedstrijden in februari doet RKC goede zaken om boven de degradatiestreep te blijven. En ondanks dat er nog geen fans aanwezig zijn, merkt Willem wel wat sportieve prestaties doen. Zo vertelt hij enthousiast: “De sportieve prestaties zorgen voor de fans, maar ook voor ons als organisatie voor een boost. We mogen al rekenen op volop steun van iedereen rondom de club en met de overwinningen daarbij opgeteld gaan we met vertrouwen richting de beslissende maanden”.

Thuiswerktip van Dennis Khalil, operationeel directeur bij Emma-Solutions:

Werk via een netwerkkabel in plaats van wifi: wifi is een handig hulpmiddel, maar voor een snelle en continue verbinding is een netwerkkabel een must-have. Wil je meer thuiswerktips lezen? Kijk dan op https://www.emma-solutions.nl/thuiswerktips/

Deze website maakt gebruik van cookies. Privacy verklaring
Accepteren